Engelsk muntlig

Det kan være vanskelig å få elevene til å snakke engelsk i klasserommet.

Men, med denne måten opplever jeg engasjerte elever som bruker språket for alt det er verdt.

Opplegget passer kanskje best for elever på ungdomstrinnet. Med litt tilpasning kan man nok bruke det på de øverste barnetrinnene også.

Du kan bruke dette på mange måter, som en ti minutters på slutten av timen for å løse opp litt eller hvis du har litt ekstra tid. Det kan brukes hvis man skal øve på å stille spørsmål. Det kan fungere godt hvis man skal øve på intonasjon eller uttale. Kanskje skal de øve på å beskrive noen for andre? Kanskje skal de bare snakke for å bruke språket? Altså, mange forskjellige bruksområder.full_1519_who_is_the_burglar__30_conversation_cards__roleplay__class_and_group_speaking_1

Dette blir en undersøkelse – elevene får hint om “hva som er funnet av beviser på åstedet”. En elev er utpekt som den kriminelle, men ingen vet hvem det er. Det er det de skal finne ut! Følg linken under. I dokumentet ligger 30 samtalekort med lærerveiledning.

Anbefaler å laminere kortene for bedre holdbarhet.

Spill “Who’s the burglar“!

Enjoy

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s